Vanliga frågor och svar

Jag vill beställa varor som jag inte hittar i er web-shop, hur gör jag?

Om du inte hittar varan när du t ex söker på artikelnummer beror det sannolikt på att varan är slutsåld.

Jag har ett presentkort från er som jag vill utnyttja när jag beställer varor i web-shopen, hur gör jag?

När du kommer till kassan fyller du i presentkortsnumret på en speciell plats så dras beloppet av automatiskt.

Måste jag uppge mitt personnummer när jag beställer?

Om du vill handla på ditt befintliga Sparköp-konto eller om du vill handla på Sparköp måndsfaktura behöver vi ditt personnummer. Annars kan du beställa utan personnummer men det finns många fördelar med att lämna personnumret. Om du skulle returnera en vara sätter vi in pengarna direkt på ditt konto i banken. Annars får du en utbetalningsavi som kan kosta dig upp till 30.- att lösa in. Dessutom behöver du inte tänka på att meddela oss om du flyttar och riskerar alltså inte att missa någon katalog.

Hur lång tid tar det innan jag får mitt paket?

Normalt är leveranstiden 7-14 dagar om produkten finns i lager.

Jag har beställt en vara som var trasig när den kom fram, hur gör jag?

Om du ser skadan redan när du hämtar paketet (d v s paketet är skadat) anmäler du det direkt till utlämningsstället. Om du upptäcker skadan först när du öppnar paketet skickar du tillbaks varan till oss tillsammans med fakturan som ligger i paketet. Uppge då även ditt telefonnummer. Använd den bifogade returnotan. Vi står för frakten. Lämna alltid in paketet på samma ställe som du hämtade det.

Jag vill skicka tillbaks ett par byxor som inte passade, hur gör jag?

Använd den förtryckta returadresslappen som du hittar på fakturan i paketet. Lämna alltid paketet på samma ställe där du hämtade det. När du använder den förtryckta returadresslappen debiteras du ett enhetspris på 69:90 oavsett paketets storlek och vikt. Avgiften regleras i efterhand. Skicka aldrig returer som postförskott/efterkrav. Se även returinformation på baksidan av fakturan. Medsänd alltid originalfakturan/returnotan. Vid frågor om returer – kontakta vår kundtjänst.

Hur lång garanti är det på era produkter?

Alla varor har ett års garanti. Om produkten, p g a fabrikationsfel, går sönder under denna tid skickar du tillbaks den till oss tillsammans med orginalfakturan/returnotan där du uppger orsaken till returen. Du får då antingen en ny felfri vara + ersättning för returfrakten eller pengarna tillbaka. Använd gärna den bifogade returnotan som du hittar på fakturan. Vi står för frakten i dessa fall.

Måste jag handla för en viss, lägsta, summa?

Nej, din order kan vara hur liten som helst.

Hur länge ligger mitt paket kvar på utlämningsstället?

Ditt paket ligger kvar i 14-30 dagar. Detta varierar beroende på utlämningsställe. För närmare information om just ditt utlämningsställe – kontakta vår kundtjänst.

Vad händer om jag inte löser ut mitt paket?

Då går paketet tillbaks till oss och vi debiterar dig för frakt, postförskott och hanteringskostnader = 150.-

Var ska jag hämta mitt paket?

Det står på din avi var du ska hämta paketet.

Har ni månadsfaktura?

Ja det har vi. Du kan ansöka om månadsfaktura i samband med att du lägger din order. Vi förbehåller oss rätten att göra en kreditprövning. Om det skulle bli avslag får du meddelande om detta direkt och kan då välja att få ditt paket mot postförskott eller annullera din order.

Jag har handlat med månadsfaktura men ännu inte fått någon faktura?

Din faktura kommer månaden efter att ditt paket har skickats från oss. Om vi skickar ditt paket i januari får du din faktura i februari, etc.

Jag vill ansöka om Sparköp-konto, hur gör jag?

Du kan gå till sidan Kontoansökan. Där hittar du kontovillkor och ett formulär som du kan fylla i, skriva ut, underteckna och skicka in till oss. Du kan även ringa så skickar vi villkor och ansökan till dig.

Ingår moms i katalogpriserna?

Ja, moms ingår i alla våra priser.
powered by Typeform